Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lois Eilander - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lois Eilander - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Lois

Blijf op de hoogte en volg Lois

31 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Op de 27e aangekomen in Chiang Mai. Rustig aan gedaan, want weinig geslapen in de trein. Beetje rondgelopen in de buurt van het hostel, tempel bezocht en 's avonds naar de nachtmarkt geweest.
De volgende ochtend werden we met de auto naar het begin van de trekking gebracht. Eerste dag van de trekking in totaal zo'n 2,5 uur gelopen door een prachtige omgeving! Veel rijstvelden, pauze gehouden bij een waterval.
De tweede dag van de trekking ongeveer 3 uur gelopen en 's middags 2 uur in de zon gelegen op een berg. Heerlijk! Overnacht bij Waterfall camp, supergezellige laatste avond gehad met de twee gidsen en twee reisgenoten uit Canada. Met die reisgenoten vieren we vanavond Oud en Nieuw :)
Laatste dag van de trekking wasrustig. Nog geen uur gelopen en daarna olifant gereden (weer eens wat anders dan een paard hahaha :p). Later op de middag gingen we bamboo-raften. Niet wat ik me ervan had voorgesteld, de rivier was erg rustig. Ondanks dat zijn we toch bijna omgeslagen/gezonken omdat we vast kwamen te zitten op een steen in een stroomversnelling. Toch nog een beetje actie!
Na de trekking weer terug naar het hostel, daar blijven we nog tot overmorgen, daarna misschien Chiang Rai of Pai, we zien wel!
Vanavond dus Oud en Nieuw met onze Canadese mede-backpackers.

Heel veel liefs en iedereen alvast een Happy new year!!

• 01 Januari 2014 - 09:30

Lizan/mama:

Gelukkig nieuwjaar!
    Hee, dat was leuk! Weet je nog dat we in het oerwoud liepen op Sumatra?
    Daar hebben we ook geraft op een veel te rustige rivier... is ook overal t zelfde!
    Hoe gaat t met je schoenen? Zitten ze lekker? Vast wel. Ik hoop dat Naat t net zo naar haar zin heeft als jij. Oók vast wel. Hier is alles t zelfde, geen nieuws. Gisteren Oud en Nieuw gevierd bij Gita en familie en vrienden. Dat was knus, ook nog even Panderplein, en drankje bij Simone en Oek. Nico krijgt nog steeds je blog niet binnen, kun jij daar wat aan doen, of kan hij dat zelf?
    Tot later, Liefs mama.

• 01 Januari 2014 - 09:37

Lizan/mama:

Trouwens, ik ben heel nieuwsgierig naar foto's.... of bewaar je die voor later?

• 01 Januari 2014 - 21:44

Gita:

Lieve Lois,
    Wat leuk om jouw verhalen te lezen! Als je schrijft over de night market in Chiangmai, de treks, het raften, ik ben er geweest, en het gaat meteen weer leven voor me. Jullie zijn wel supersnel met bewegen en organiseren zeg. Ik hoop dat je een leuke Oud * Nieuw hebt gevierd, dat is wel speciaal, met reizigers onderling, als je onderweg bent. Nou dames, doe lekker rustig aan, snuif lekker rond, ik ga morgen weer aan het werk :).
    Liefs, Gita

• 02 Januari 2014 - 09:53

Dyonne:

Goed bezig! Ben benieuwd naar het volgende avontuur. En hoe ze daar oud & nieuw vieren of hoe jullie het gevierd hebben.

Geniet overal van xxx

• 02 Januari 2014 - 14:30

Leonora:

Lieverds!!!!!
    gelukkig nieuwjaar!!!!!

• 05 Januari 2014 - 01:15

Erikjan Ten Have:

Ha die Lois,
    Een heel gelukkig nieuwjaar! Mooie foto's!